piatok 3. februára 2017

Na ktorých miestach čítam knihy? (krátke zamyslenie)

Keďže knihy nosím pri sebe takmer neustále, čítam na mnohých miestach. Paradoxne najčastejšie to nie je v posteli, aj keď knižka na nočnom stolíku v mojom prípade nesmie chýbať. Takže kde všade vlastne čítam? V súčasnosti mám prácu, v ktorej začínam o pol ôsmej ráno a odchádzam o pol druhej poobede, čo je veľkou výhodou. Aj keď v práci veľa nečítam, snažím sa využiť priestor medzi prestávkami alebo po skončení vyučovania. Keď cestujem vlakom do Bratislavy alebo z Bratislavy, do knižnice do Martina alebo z Martina, vtedy je priestor aj na taký stredne dlhý román, prípadne novelu. Pár strán zvládam aj na za stávke MHD alebo priamo v MHD. Veľmi rád čítam aj v kaviarni alebo keď sa mám s niekým stretnúť a ostáva mi ešte nejaká pol hodina, hodina, do stretnutia s dotyčným človekom. Dlho som si nevedel zvyknúť na čítanie v prírode, ale už je to lepšie. Mám veľmi rád prírodu, ale paradoxne ma ešte pár rokov dozadu rušil spev vtákov, šumenie vody alebo šumenie vetra. Buď som sa sústredím na prírodu alebo na čítanie. Bolo pre mňa ťažké sústrediť na na oba elementy súčasne. V lete čítam v parku a občas na kúpalisku, ale tam ma neraz vytrhne z príbehu krik detí. Všeobecne vonku oveľa radšej čítam v letných mesiacoch, na jar alebo počas začínajúcej jesene, v zime je to väčší problém. Aj keď mám čas, veľmi nerád čítam v obchodných domoch. Je tam príliš hlučno, prekúrený vzduch a to nekultúrne prostredie mi celkovo nevyhovuje. 

Ak si spomínate na kultovú českú komédiu Vrchní prchni! (po slovensky Hlavný utekaj!) v hlavnej úlohe s výborným Jozefom Abrhámom, v úvodnej časti filmu mali dámy a páni pomaturitné stretnutie, na ktorom sa jednotliví účastníci chválili, ktoré krajiny stihli počas života navštíviť, keď tu zrazu nejaký hlas zozadu vykríkol: "Povedz nám radšej kde si ešte nebol, bude to stručnejšie". :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára