piatok 16. júna 2017

SOM CHODEC A SOM NA TO HRDÝ (niečo ako úvaha)

ÚVAHA JEDNÉHO CHODCA


PÁN BOH DAJ ŠŤASTIA, LAVIČKA


Žiadny iný dopravný prostriedok mi nedokáže poskytnúť toľko slobody ako moje vlastné nohy. Som sám sebe pánom. Nemusím sa prispôsobovať situácii na ceste ani stavu vozovky. Keď mám chuť a vidím voľnú lavičku, jednoducho vytiahnem knižku, sadnem si a čítam. Prípadne sa zvalím do trávy. Posedím si v kaviarni. Nie som otrokom svojho dopravného prostriedku, naopak, som sám sebe pánom. Chôdzu pokladám za spôsob vyjadrenia slobody. Som človek, ktorý vyrazí na dohodnuté miesto aj o hodinu skôr, len aby šiel pešo. Nadýcham sa čerstvého vzduchu, mám priestor na to, aby som si prečistil hlavu alebo dostal nejaký nápad, ktorý neskôr zrealizujem. Rád sa občas preveziem na bicykli, ale ani ten mi nedokáže poskytnúť toľko slobody, ako moje nohy. 

TIEŇ NA ÚTEKU

Nikdy som nesníval o luxusnom športovom aute, ani teraz mi nechýba. Nechcem sa stať otrokom svojho auta. Nechcem ho používať ako zámienku na to, že ušetrím čas. Čas na čo? Aby som mohol sedieť doma pred telkou alebo surfovať na internete? Som nastavený tak, že potrebujem k životu pohyb. A zdravý vzduch. Rýchla chôdza je mi najprirodzenejšia. Je to v podstate súčasť môjho životného štýlu. Nie som priaznivcom behu ani pomalej chôdze. 

STEP BY STEP

Ak si raz kúpim auto, bude to preto, aby som odviezol deti k lekárovi, keď budú mať vysoké horúčky. Inak budem uprednostňovať vlaky, v ktorých sa mi úžasne premýšľa a ešte poskytujú aj luxusný výhľad. A samozrejme ostanem verný svojim nohám, ktoré ma budú viesť v ústrety ďalším a ďalším zážitkom. Som chodec a som na to hrdý. Som slobodný človek, ktorý kráča kam chce. A pokiaľ mi bude slúžiť zdravie, nikto mi to nevezme.  

ĽAVÁ, PRAVÁ, ĽAVÁ...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára