streda 19. júla 2017

RECENZIA: C.D. Payne - Mládí v hajzlu 6 - mladík v Nevadě (JOTA, 2009)

HODNOTENIE:    **

"Rozhodl jsem se napsat si seznam všech duvodu, proč nejsem v tomto městě oblíbenej. 1. jsem chudej, 2. bydlím v karavanu, 3. nejsem velkej ani sportovně založenej, 4. špatně se oblíkám a moc o sebe nepečuju, 5. mám divný přátelé, 6. nepodlízám učitelum kvuli lepším známkám, 7. kvuli penězum jsem ochotnej pracovat jako negerskej otrok, 8. je mi úplně fuk, jestli moje škola v jakýmkoli sportu porazí Elko (náš největší soupeř), 9. chybí mi přátelská otevřená povaha, 10. jsem sebestředný, ale chybí mi sebejistota." (s.84).




Winnemcua je asi najväčší zapadákov v celej Nevade. Práve tu býva v karaváne istý Noel Lance Wescott, mladší brat Nicka Twispa. Má pätnásť rokov a trápia ho hormóny: "Pokud existuje ještě temnější barva než černočerná, pak je to přesně ten odstín, do kterýho momentálně padl muj život." (s.140).  "Spal jsem už se dvěma a pul holkama (Umu počítám jen za pul, protože jsme to až do samýho konce nedotáhli.). Někdo si muže myslet, že jsme bezohledně promiskuitní, ale já všechny hluboce a opravdově miluji. Chtěl bych se s nima oženit v tomto pořadí: Miren, Uma, Veeva, Vrsula. Tu poslední jsem dal na seznam jen proto, kdyby to náhodou s těma třema nevyšlo." (s.226).
Noel sa beznádejne zamiluje do Umy Spurlettiovej, ktorú obháňa aj mariňák Sloan Chandler, momentálne odcestovaný na nejakom vojenském výcviku. Noel má ešte ďalších kamošov - Carlyteho, bláznivého chalana, ktorý je presvedčený o tom, že sa narodil ako černoch v tele belocha a podľa toho sa aj správa. Necháva sa oslovovať Jamal Bogy. Ďalej je tu Veeve, dcéra Connie Saundersovej a a Paula Saunderssa. S Veeve Noel zbiera prvé sexuálne skúsenosti, hoci miluje Umu. No a potom je tu Stoney Holtová, Noelova kamoška, ktorá sa nevie rozhodnúť či je lesbička alebo nie. Noelov starší brat Nick Twisp pracuje v Las Vegas ako slávny žonglér a žije vo veľkom dome s krásnou partnerkou, zubnou laborantkou - Adou Olsonovou
Celý príbeh je v podstate o zbieraní Noelových sexuálnych skúseností a o pátraní po minulosti Noelovho staršieho brata Nicka. No to je na príbeh trošku málo. Myslím si, že tento denník je dosť veľká fraška, ktorú si mohol autor formátu C.D. Payneho odpustiť. Pripadá mi to, že Payne sa snažil len vytrieskať čo najviac zo slávy Nicka Twispa. A vôbec mu to nevyšlo. 
Schuti som sa zasmial len na strane 123, vtip o trpaslíkovi naozaj vyšiel. 
Nepomohla ani zmena mena z Noela Wescotta na Jakeho Twispa. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára