sobota 27. októbra 2018

RECENZIA: B.A. Parisová - Za zatvorenými dverami (Aktuell, 2017)

HODNOTENIE:   ****

" - Uvedomuješ si, čo si urobila? Uvedomuješ si, že si sa mi upísala? A nezapredala si len seba, ale aj Millie, keď už sme pritom. - Po chvíli dodal: - Hlavne Millie. - 
- Prestaň! - odsekla som. - Nezahrávaj sa so mnou! - 
- Ja sa nezahrávam., - poznamenal pokojne a vyrovnane, až ma z toho chytala panika. Uvedomila som si, že očami blýskam po miestnosti a podvedome už hľadám únikový východ. 
- Neskoro, poznamenal, len čo si to všimol. - Veru, na to je už neskoro! - " (s.85).




Grace a Jack Angelovci žijú v harmonickom manželstve. Jack je renomovaný právnik, ktorý ešte neprehral žiadny súdny prípad a jeho manželka odišla z dobre platenej pozície, aby mohla vytvárať Jackovi potrebné zázemie. Okrem toho pravidelne navštevuje svoju mladšiu sestru Millie, ktorá má downov syndróm a je umiestnená v zariadení sociálnych služieb. Esther, Diane a Adam sú rodinní priatelia Angelovcov a nenápadne sa snažia poodhaliť tajomstvo dokonalého partnerského spolužitia. Toto je obrázok, ktorý je vidieť navonok. Lenže keď sa zatvoria dvere domu, harmonický život sa mení na peklo. Aspoň pre jedného z Angelovcov...

Priznám sa, že už dávno sa mi nestalo, aby som prevracal stránky v knihe s takou nedočkavosťou ako pri tomto románe. Hoci dej nemá nejaké vražedné tempo, neustále udržuje čitateľa v miernom napätí a očakávaní. Minulosť sa prelína s prítomnosťou a postupne sa dozvedáme ďalšie a ďalšie tajomstvá zo života Angelovcov. O to väčším sklamaním bol pre mňa záver, ktorý namiesto toho, aby to celé krásne zaklincoval, priviedol len očakávané vyvrcholenie, ktoré vôbec nenaplnilo moje očakávania. Keby som mal hodnotiť dve tretiny diela, uvažoval by som nad plným počtom hviezdičiek (postavy Jacka a Grace sú vykreslené skutočne excelentne, hoci občas trošku naivne), no záver pokazil celkový dojem z prečítaného a posunul knihu do lepšieho nadpriemeru. Nič to však nemení na tom, že román jednoznačne stojí za prečítanie. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára