pondelok 19. decembra 2016

Vianočné perličky/ Vianočný list Ježiškovi


                                                                                                             
                                                     www.jeziskovidoneba.com 
  

Milý Ježiško, viem, že v tomto hektickom predvianočnom období máš najviac práce a preto sľubujem, že sa nebudem priveľmi rozpisovať. 
Keďže starká z otcovej strany bola zanietená komunistická straníčka (ona tým ideám úprimne verila), ateizmus zostal vo mne a v bratovi akosi zakorenený. Aj preto nám v detstve nosil darčeky Dedo mráz z Čukotky a nie ty alebo tvoj kolega Santa Claus, ktorý prepožičal svoju tvár najslávnejšiemu nealkoholickému nápoju hnedej farby.
Nie že by som v teba neveril, len som si k tvojim ideám akosi nedokázal nájsť cestu. Aspoň zatiaľ. Vlastne to ani je je tvoja vina, ale skôr vina tých, ktorí hlásajú tvoje myšlienky, no neriadia sa nimi.Na svete je toľko nespravodlivosti, zla a utrpenia, že to jednoducho racionálne nedokážem prijať. Nič si z toho nerob. S mojou mamou sa snažíme nájsť si cestu k sebe už tridsať šesť rokov a stále na tom obaja usilovne pracujeme. To však neznamená, že ju nemám rád. A mám pre teba aj jednu dobrú správu. Môj mladší brat si našiel cestu nielen k mame, ale dokonca aj k tebe. Takže tak. 

Aby som teda prešiel k veci. Určite dostávaš milióny mailov a listov z celého sveta od ľudí rôznych národností, sociálneho postavenia, záujmov, ktoré sú plné kadejakých želaní. 
Čo si teda prajem pod stromček? Hovorí sa, že každému naložíš na chrbát toľko, koľko unesie. Chcem ťa teda poprosiť, aby si zo mňa nerobil vysokohorského nosiča.
Mám skvelú partnerku, prácu, ktorá mi zabezpečuje celkom normálny život, aj zdravie mi zatiaľ slúži. Za čo ti z celého srdca úprimne ďakujem. Jasné, aj ja by som chcel byť finančne nezávislý, robiť prácu, ktorá bude napĺňať moje predstavy, chcel by som pomáhať ľuďom, ktorí to potrebujú, chcel by som, aby sa iní cítili v mojej spoločnosti príjemne, aby mali pocit, že ich moja prítomnosť duševne obohacuje. 

Neviem či si pri toľkej práci, čo musíš po celom svete vykonať, dokážeš aspoň na chvíľku oddýchnuť, či si dokážeš nájsť čas na to, aby si sa rozvalil pred telkou, otvoril si vychladené pivo a v pokoji si pozrel nejaký šláger futbalovej Premier league (mimochodom máš tam hore plazmu alebo LCD? ) A aký je tvoj obľúbený klub? Ak sa ti dá, aspoň raz za čas to vyskúšaj. Dopraj si chvíľku len pre seba. Stojí to za to. Alebo si vezmi nejakú knižku a vychutnaj si ju so šálkou horúceho čaju s medom. 

PS: Vždy som sa ťa chcel spýtať jednu otázku: Kto ti nosil v detstve darčeky? 

 ďakujem za odpoveď.

                                                                    s pozdravom...... MILOŠ Z

         

2 komentáre: