piatok 23. decembra 2016

Predvianočná road movie bratislavskými kníhkupectvami alebo národ intelektuálov/ reportáž z hlavného mesta/


Prajem vám príjemný podvečer, priatelia. Dnes ráno som nasadol do vlaku a spoločne s priateľkou sme odcestovali na sviatky do hlavného mesta Slovenska. Keďže sme dorazili okolo obeda, ešte som stihol nahliadnuť do kníhkupectiev. Najskôr som navštívil Martinus na Obchodnej ulici, kde sme si dali s priateľkou superkapučíno s limetkovým cheesecakeom. Spoza stola som sa zabával na tom, koľko máme odrazu čitateľov a intelektuálov po celom Slovensku :) Podobná situácia v kníhkupectvách totiž vládla počas týždňa aj v mojej rodnej Žiline. Počítam, že nám to vydrží ešte tak do zajtrajšieho večera a v januári sa svet opäť vráti do starých koľají. Ale mne to nevadí. Aspoň mi nebude ponad plece nazerať nejaký chlapík, čo slovo kniha vysloví párkrát za život a teraz hľadá nejaký román pre svoju životom ubitú manželku. Väčšina zákazníkov vezme do rúk nejaký konkrétny titul, alebo autora, ktorého meno im utkvelo počas roka v hlave (napr. Cuky- Luky, Dominik Dán, Mengeleho dievča a pod.) a utekajú s ním ku pokladni, ako so štangľou salámy. Človek sa aspoň zabaví. Ale na druhej strane ma potešilo, že som našiel romány, ktoré sa budem snažiť v blízkej dobe prečítať: Yann Martel - Portugalské veľhory, Jeffrey Archer - Kronika rodu Cliftonovcov, Michal Vrba - Prak
Navštívil som aj obchod s "lacnými knihami" rovnako na Obchodnej ulici, ale tentoraz som aj vzhľadom na počet zákazníkov výnimočne odišiel bez nakúpených kníh. Svoju predvianočnú road movie kníhkupectvami som zakončil v Auparku, v predajni Pantha rhei.  Tam buď dávali niečo zadarmo alebo niekto ohlásil koniec sveta (tam sa totiž nedalo prekľučkovať pomedzi regále s knihami a  zástupom nervóznych zákazníkov), tak som to otočil asi v polovici predajne- pri sektore s darčekovými predmetmi (vonné sviečky, notesy, ozdobné perá a pod.).

Ako môžte vidieť, ani cestou do Bratislavy som nezaháľal a už som sa pustil do ďalšej knihy, nech mám v novom roku opäť o čom písať.

Zobrazuje sa 20161223_085807.jpg

Na záver vám prajem príjemné prežitie vianočných sviatkov a budem sa veľmi tešiť, ak mi na stránku napíšete, akými knihami vás obdaril Ježiško, Santa Claus, Dedo mráz, Budha, Alah, mama, otec, manželka, priateľka, babka, dedko, pes, mačka, sestra, brat, ujo, teta, strýko, svokra, zať, neter, synovej, bratanec, sesternica, proste ten, kto vám nosí darčeky.
Dúfam, že nejaká kniha z predvianočných zoznamov, ktoré som rozdal pomedzi mojich priateľov a známych, sa ujde aj mne. Dám vám vedieť :)

do (s)čítania, priatelia   
  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára