utorok 11. októbra 2016

RECENZIA: Jojo Moyesová – Čo bolo potom ( IKAR, 2016 )

Kniha je pokračovaním románu Predtým ako som ťa poznala.

 Hlavná hrdinka Louisa Clarková sa vyrovnáva so smrťou svojho priateľa Willa Traynera, ktorý dobrovoľne odišiel na druhý svet. Chodí na pravidelné stretnutia klubu, ktorého členovia prišli o niekoho blízkeho. Lou žije po Willovej smrti zo dňa na deň. Pracuje v bare na letisku, je uzavretá a skutočný život jej uniká pomedzi prsty. Jedného dňa nešťastnou náhodou spadne zo strechy svojho domu a pomoc jej poskytne vysoký záchranár Sam Fielding. Mohlo by sa zdať, že odteraz bude príbeh ubiehať až k romantickému vyvrcholeniu, keby sa na prahu Louisiných dverí neobjavila šestnásťročná Lily, Willova dcéra, o ktorej doteraz nikto nevedel...

Práve postava Lily dodá príbehu tú správnu šťavu, keďže svojim správaním dáva celému okoliu poriadne zabrať.

Nepochybujem, že väčšina čitateľov (vrátane mňa ) by jej najradšej strelilo poriadnu facku, lenže všetko má svoje príčiny... Aj Lilino správanie.

Čo bolo potom je jedna z najlepších kníh, ktorú som čítal od Jojo Moyesovej. Teším sa na deň, keď sa mi dostane do rúk román Predtým ako som ťa poznala ( už sa medzičasom stalo ), na základe ktorého bol natočený film, ktorý to celé odštartoval, v hlavných úlohách s rozkošnou Emiliou Clarke a presvedčivým sympaťákom Samom Claflinom ( už sa medzičasom stalo, bol to výrobný filmový zážitok ) .

Čo bolo potom je zaujímavá kniha. Veľmi ma potešil koniec, resp. „nekoniec“ príbehu.



HODNOTENIE:  ****












Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára