pondelok 28. augusta 2017

OTÁZKY, KTORÉ MI KLADIE MOJE VNÚTRO

ROZHOVOR SO SVOJÍM VNÚTROM II

10 OTÁZOK






otázka č.1: Koľko kníh si doteraz prečítal?

odpoveď: Samozrejme, že to nepočítam. Ale myslím si, že tisícka padla už dávnejšie :)

otázka č.2: Prečo píšeš recenzie, keď z nich nemáš žiadny finančný zisk a zaberá ti to veľa voľného času?

odpoveď: Je niečo viac ako finančný zisk. A to vnútorné naplnenie. Dobrý pocit. Mnoho ľudí tvorí, lebo majú vnútornú potrebu niečo vytvárať a finančný zisk pri tom nehrá prioritnú rolu.

otázka č.3. Prečo vlastne čítaš?

odpoveď: Viacerým rozhodnutiam v živote v úvodzovkách vďačím za to, že môj život je pestrý a zaživa pády, vrcholy, ale aj priemerné dni. Niekto múdry raz na otázku - "Keby ste mohli vo svojom živote niečo zmeniť, čo by to bolo?", odpovedal: "Nemenil by som vôbec nič, lebo keby som niečo zmenil, už by to nebol môj život." Plne sa s týmto stotožňujem.

otázka č. 4. Ktoré knihy ťa priviedli k čítaniu? 

odpoveď: také tie klasické dielka pre mládež. "foglarovky" Záhada hlavolamu, Chlapci od Bobrej rieky, Chata v jazernej kotline, ďalej Traja pátrači, také tie útle knižky, volalo sa to Vyber si vlastné dobrodružstvo a klasické kovbojky, ktorých autorom bol Zane Grey.

otázka č. 5: Koľko kníh si nedočítal? A z akého dôvodu?

odpoveď: Myslím si, že ich viacej ako desať určite nebolo, čo je vzhľadom na počet kníh, ktoré mi za tie roky prešlo rukami, pomerne nízke číslo.Väčšinou som ich nedočítal vtedy, keď som mal skúškové obdobie počas vysokej školy a nestíhal som, alebo boli také hrozné, že som sa cez to nedokázal prehrýzť. Ale snažím sa v každej knihe hľadať aspoň nejaké pozitívne stránky a neodpísať ich hneď na začiatku. Nie vždy sa to však dá.

otázka č.6: Pohltila ťa nejaká kniha natoľko, že si pri nej prebdel celú noc?

odpoveď: Tou knihou je Smäd po živote od Irvinga Stonea. 

otázka č.7: Boli nejaké knihy, pri ktorých si mal pocit, že na ne intelektuálne nestačíš?

odpoveď: Určite boli aj také. Napríklad Exupéryho Citadela, ku ktorej by som sa v budúcnosti ešte veľmi rád vrátil.

otázka č. 8. : Čítaš niekedy aj s baterkou pod perinou?

odpoveď: Keď som bol malý, boli aj také noci. Aby ma mama nenašla ešte o pol noci pri stolnej lampe :)

otázka č. 9: Zahodil si niekedy nejakú knihu?

odpoveď: To akože vážne?! Radšej by som vyšmaril posteľ, keby som už nemal miesto na knihy. 

otázka č. 10: Ktorým literárnym hrdinom by si nechcel byť ani minútu?

odpoveď: Tak to neviem. Asi takým, ktorý je hlúpy a zabijú ho po dvoch úvodných vetách :D


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára