štvrtok 13. decembra 2018

RECENZIA: Guillaume Musso - Dievča z Brooklynu (Albatros Media, 2017)

"Výhľad na Manhattan mi berie dych. Na chvíľu sa zadívam na New York.
Vrátila som sa.
Prvýkrát v živote som skutočným "dievčaťom z Brooklynu." (s.316).

Raphael Barthhélfmy je úspešný spisovateľ. Chodí s doktorkou medicíny Annou Beckerovou, s ktorou sa plánujú o tri týždne vziať. Jedného večera sedia spolu v bare a Raphael v dobrej nálade dobiedza do svojej budúcej manželky. Chce vedieť, či pred ním skrýva nejaké tajomstvo z minulosti. Raphael je presvedčený o tom, že keď vstúpia spolu do manželstva, mali by mať všetko vyjasnené. Anna sa zdráha, no Raphael na ňu nalieha. Keď mu odhalí svoju trinástu komnatu, slávnemu spisovateľovi sa zatočí hlava. Jeho budúca manželka odchádza z podniku a on sa ju snaží dobehnúť. Lenže niet po nej ani stopy. Na scénu prichádza policajný vyšetrovateľ Marc Caradec, Raphaelov dobrý priateľ, ktorý sa mu snaží pomôcť. Dozvedia sa, že skutočné meno Anny Beckerovej znie Claire Carlyleová a zdá sa, že jej minulosť je oveľa temnejšia, ako si Raphael vôbec pripúšťal aj v tých najdesivejších snoch. Všetko nasvedčuje tomu, že  Annino, vlastne Claireino zmiznutie by mohlo mať niečo spoločné s vysokými politickými kruhmi. Alebo je to všetko inak?

"Chceš vedieť, či mám nejaké tajomstvo, Raphael? Odpoveď znie áno! Chceš vedieť, prečo ti o tom nechcem rozprávať? Pretože keď sa to dozvieš, nielenže ma prestaneš milovať, úplne ma znenávidíš." (s.10).

Dievča z Brooklynu je pre mňa príklad toho, keď nápad predčí spracovanie príbehu. Prvé strany ma vtiahli do deja, no čím viac sa príbeh zauzľoval, tým moja čitateľská pozornosť klesala. Akosi som príbehu prestával veriť a v podstate mi bolo, ako čitateľovi, ľahostajné, že ako to celé dopadne. Postavy v románe ma nijako zvlášť neoslovili, dej negradoval na  na tých správnych miestach, celé to zostalo uväznené niekde na pol ceste. Možno som už presýtený množstvom kriminálnych príbehov a aj preto Dievča z Brookylnu sa v mojom prípade stráca v množstve kníh, ktoré upadnú po prečítaní do zabudnutia.