nedeľa 27. mája 2018

RECENZIA: Robert Bryndza - Nočný lov (Cosmopolis, 2017)

"NOČNÍ PTÁK: "To je dobře, protože já mluvím vážně. Spoustu let mě lidi jen podceňují. Myslí si, že jsem slaboch. Mám sílu. Šlapou po mně. Zneužívají mě. JÁ NEJSEM SLABOCH. Mám SÍLU. Mentální a fyzickou SÍLU, která jen potřebovala odemknout.
VÉVODA: Nepochybuji o tobě.
NOČNÍ PTÁK: To by ses neměl ani odvážit.
VÉVODA: Omlouvám se. Nikdy jsem o tobě nepochyboval. Nikdy.
VÉVODA: A jak se tak člověk cítí?
NOČNÍ PTÁK: Jako Buh.
VÉVODA: V Boha nevěříme.
NOČNÍ PTÁK: A co když jsem ON?" (s.37).

Vyšetrovateľka Erika Fosterová rieši svoj ďalší prípad, ktorý sa jej bude dotýkať osobne. Sú to už  dva roky, čo počas policajného zásahu zahynul jej priateľ Mark
Do príbehu vchádzame vo chvíli, keď Erika večeria u svojho dobrého priateľa a zároveň kolegu, homosexuála Isaaca Stronga, ktorý pracuje v jej tíme ako forenzný patológ. Isaac sa len nedávno vrhol do vzťahu s kontroverzným spisovateľom Stephenom Linleyem. Počas večere jej zazvoní telefón. Polícia našla mŕtve telo lekára Gregoryho Munrooa. Superintendant Paul Marsh, šéf policajného tímu, okamžite zvolá svojich najlepších ľudí, aby sa pustili do akcie: mladého vyšetrovateľa Woolfa, detektívku Mossovú, Nilsa Akermana, Singhovú, Warrena Petersona, Craneho a psychológa Nilsa Akermana. Do príbehu vstupujú dva nicky, ktoré medzi sebou komunikujú prostredníctvom sociálnej siete: VOJVODA a NOČNÝ VTÁK. Súčasne s vyšetrovaním vraždy prebieha policajná akcia pod názvom Operácia Hemslow, ktorá je zameraná na odhalenie silnej pedofilnej skupiny. Erika Fosterová sa permanentne dostáva do konfliktu s nadriadenými, čo jej značne komplikuje cestu za povýšením. Onedlho pribudne ďalšia obeť. Tentoraz je to kontroverzný novinár a redaktor Jack Hart. Do deja sa nenápadne zakráda záhadná ošetrovateľka Simona Matthewsová, ktorú prenasledujú démoni minulosti.
Treťou obeťou sa stane spisovateľ Stephen Linleye, Isaacov partner, a štvrtou samotný vrahov spolupracovník...

Klasický kriminálny román, ktorý ničím nevytŕča medzi desiatkami ostatných. Po remeselnej stránke nie je knihe čo vytknúť, zároveň však neprináša nič nové. Priemer po každej stránke.