utorok 20. septembra 2016

RECENZIA: Lucia Sipossová - S láskou Anča Pagáčová ( Herial, 2015 )

"-Čo. Zas ideš preč?
  -Gašpar chce ísť do Cannes.
  -Aha.
  -Mám ísť?
  -Však musíš, nie?
  -Musím len umrieť.
  -Veď to.
  -Tak som to nemyslela.
  -Viem. Choď sa odreagovať...
  -Myslíš? Mám?
  -Ja by som išla. S novým frajerom..."
  -Však poď aj ty, možno by mu to nevadilo...."
  -Všetko ma bolí...to je blbosť...Budeš dlho?
  -Štyri dni.
  -To je nič. Štafetu prevezmú chlapi.
  Štyri dni. To je nič. A niekedy to môže byť aj všetko" (s.60).

Vzťah muža a ženy v stredných rokoch je v slovenskej aj svetovej literatúre stále v kurze. Anča má tesne pred tridsiatkou a živí sa ako herečka. Rada cestuje, sníva o princovi na bielom koni, zamýšľa sa nad životom. Gašpar, ktorého Anča prezýva Vlk alebo Vĺčko je bohatý podnikateľ, ktorý sa blíži k štyridsiatke. Vychováva syna, veľa cestuje, prijíma stále nové životné výzvy. A má rád Anču. Lenže takým svojským spôsobom. A potom je to už len o rozchodoch a udobrovaní a to medzi tým neprináša vlastne nič nové.

Kratučké kapitoly sú ako stvorené na večerné čítanie pre životom a prácou ubité ženy. Pestrý hovorový slovník, mnoho anglicizmov, ďalekých aj blízkych krajín, štipka pózerstva, autorkinej kalkulácie smerom k svojim čitateľom (teľkám), niekoľko klišé, citátov, snaha o životnú múdrosť, zopár sĺz a zbytočnej sentimentality.

Čítať sa to dá. V tom problém nie je. Ale je to ako s polystyrénom. Žuť sa to dá, no popcorn to nie a nikdy nebude. Jednak to nevonia a ani to nechutí. Len to na pár hodín zaplní žalúdok čímsi prázdnym...

Aj keď obal románu je v pohode.


HODNOTENIE:  ***



    

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára