sobota 5. novembra 2016

RECENZIA: Zachar Prilepin – Botky plné horké vodky (Argo, 2011)

HODNOTENIE:  ***



„Znám jeden výbornej spůsob, jak si pomoct. Když tě tlačej boty, je třeba nalít do nich horkou vodku. My dva se světlým jsme se po sobě podívali:
– Botky plné horké vodky- , vyslovil s přednesem.
– Výtečnej název pro povídku- , řekl jsem.  – Ale tu napíšu já, prohlásil. -
– Ne, já, slíbil jsem mu“ (s.122).

Jedenásť poviedok o súčasnom Rusku s témami revolúcie, Čečenska, detstva, vodky, cigariet, žien, hudby, starých áut, mŕtvych psov, kníh, vidieka a detí. Je to jednoducho o Rusku. Drsnom, podmanivom, ťažko pochopiteľnom, jedinečnom. U mňa jednoznačne vyhrávajú poviedky SlavčukHrdina Rock and rollu. Prilepin vás vezme na dve hodiny do Ruska a donúti vás premýšľať. O všetkom.

“Kdy asi umřu? Zašklebil jsem se. Kdy? No nikdy....“ (s.94).     



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára