nedeľa 10. septembra 2017

RECENZIA: Pascal Mercier - Lea (Plus, 2012)

HODNOTENIE:   *

"- Seděla s roztaženýma nohama, všude kolem fotografie z koncertních vystoupení -, pokračoval. -Snímky, kde hrála na housle, jiné, na kterých se ukláněla, další, jak ji dirigent líbal ruku. Bylo jich tolik a naskládala je na jednu vedle druhé, těsně k sobě, vypadalo to jako druhá sešívaná pokrývka, ve které se našla skulinka pro její schoulené tělo, skulinka, protože už skoro nejedla a byla den ode dne hubenější. Prázdný pohled upírala kamsi do dáli, říkal jsem si, že tu takhle sedí asi celé hodiny.-" (s.181).



Pascal Mercier napísal veľký bestseller pod názvom Nočný vlak do Lisabonu. Priznám sa, že tento román som zatiaľ nečítal, no vzhľadom na nadšené ovácie čitateľov aj kritikov, som od Ley očakával veľký čitateľský zážitok. Splnil román moje očakávania? 

Po tom, čo Lea Van Vlietová príde o svoju matku, jej otec a zároveň rozprávač príbehu v nej objaví veľký hudobný talent. Vo veľkom ju začne podporovať v koncertovaní, no práve jeho až prehnaný entuziazmus dovedie Leu k tragédii...
Husle a všeobecne hudba spočiatku Leu po matkinej smrti uzdravujú, no je to len dočasný stav... 

Priznám sa, že tento román ma totálne minul. Pri čítaní som sa nudil od začiatku až do konca. Dlhé opisy, postava otca mi liezla na nervy, Lea mi neprirástla k srdcu. Uplakaná kniha, ktorú som našťastie kúpil v akcii, inak by som nadával ako pohan. Našťastie mám celkom dobre vyvinutý zmysel pre nakupovanie dobrej literatúry, no tentoraz som sa minul. Viacej nemám k tomu čo dodať.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára