sobota 30. decembra 2017

NAJOČAKÁVANJŠIE KNIŽNÉ OTÁZKY NA ROK 2018

KOĽKO PROGNÓZ SA NAPLNÍ, UVIDÍME TAKTO O ROK. ČO MYSLÍTE?




1. otázka: Získa Nobelovu cenu za literatúru v roku 2018 verejne známy spisovateľ?

môj názor: Záleží na tom, ako sa bude vyvíjať politická situácia vo svete a či nebude treba pretlačiť nejakú menej známu osobnosť, ktorá bude mať problémy s režimom dotyčnej krajiny. Osobne si myslím, že porotcovia sa budú snažiť nájsť nejakú strednú cestu, aby boli všetci spokojní a zbytočne nedvíhali adrenalín či už kritike alebo verejnosti. NIE

2. otázka: Príde nejaký autor s témou, na ktorej sa budú priživovať desiatky podpriemerných "písálkov?" (Rowlingovej Harry Potter spustil čarodejnícku mániu, Dan Brown zabŕdol do cirkevných radov a pobúril veriacich svojimi konšpiračnými teóriami, E. L. James svojimi 50 odtieňmi nabudila postaršie neukojené paničky a spustila paródiu na  sado - maso).

môj názor: Myslím si, že niečo nové príde aj budúci rok a bude to zmes tínedžerského fantasy premiešaného s prvkami hororu a nevinnou erotikou. Uvidíme... ÁNO

3. otázka: Prenikne do prvej desiatky rebríčka najpredávanejších autorov sveta v roku 2018 nejaké nové meno?

môj názor: Mám pocit, že sa to nejakému autorovi podarí. ÁNO 

4. otázka: Prinesie nejaký spisovateľ kultovú literárnu postavu, ktorá sa stane idolom mladej generácie ako sa to v minulosti podarilo napríklad Salingerovi a jeho nesmrteľnému Holdenovi Caulfieldovi?

môj názor: Dnešná internetová mládež má už iné vzory ako tie literárne. Takže v tomto prípade som skôr skeptický. NIE

5. otázka: Bude v roku 2018 úspešne sfilmovaný nejaký svetovo preslávený román, ktorý bude kandidovať na fimového Oskara

môj názor: Vzhľadom na to, že v posledných rokoch sa v Hollywoode nakrúcajú najmä remakey klasických filmov, politické thrillery, prípadne sa do popredia dostávajú komixoví  superhrdinovia, nevidím to veľmi ružovo. NIE

6. otázka: Preslávi sa celosvetovo v roku 2018 nejaká neznáma ženská autorka?

môj názor: Skúsim byť optimista a poviem ÁNO.

7. otázka: Vyjde nejaký román, ktorý rozprúdi prudké diskusie v radoch čitateľov aj kritiky?

môj názor: Bolo by to pozitívne, ale skôr si myslím, že autori budú v roku 2018 opatrnejší. NIE

8. otázka: Podarí sa nejakému slovenskému autorovi napísať výnimočný román, ktorý rozvíri hladinu stojatých slovenských vôd a prerazí aj v Západnej Európe?

môj názor: Na to si ešte pár rokov počkáme. NIE

9. otázka: Získa aj budúci rok najprestížnejšie slovenské literárne ocenenie opäť nejaké menej známe meno?

môj názor: Myslím si, že porotcovia uprednostnia nejakú literárnu stálicu. NIE 

10. otázka: Bude rok 2018 po literárnej stránke úspešnejší ako jeho predchodca? 

môj názor: Vzhľadom na to, že zase až toľko nezabudnuteľných románov na trh neprišlo, nie je to vôbec nereálne. ÁNO

    

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára