piatok 7. októbra 2016

RECENZIA: Stephen Chbosky- Charlieho malé tajomstvá ( Slovart, 2016 )

„V ten večer som nemal chuť čítať a tak som šiel dole a pozeral som pol hodinu novú reklamu na stroj na cvičenie. Na obrazovke neustále blikalo bezplatné číslo, tak som naň zavolal. Dvihla mi žena, ktorá sa volá Michelle. Povedal som jej, že som dieťa a nepotrebujem stroj na cvičenie, ale že jej želám pekný večer. Michelle zložila. Ale mne to vôbec neprekážalo“ (s.120 ).

Príbehy dospievajúcich alebo jednoducho povedané tínedžerov sú stále veľmi obľúbené      ( Nick Twisp –Payne, John Green, v minulosti Tajný denník Adriana Mola, atď. ) Pokiaľ ste videli seriál Báječná léta, určite vám bude Chboskeho kniha tento seriál v mnohom pripomínať.

Charlie je pätnásťročný tínedžer, ktorý má rodičov z typickej strednej vrstvy. Jeho otec pracuje ako úradník, mama je ženou v domácnosti, starší brat hrá futbal za univerzitu a sestra chodí s vyšinutým intelektuálom. Charlie prichádza na strednú školu, kde sa snaží zapadnúť do partie, zoznamuje sa s dievčaťom z vyššieho ročníka menom Sam, do ktorej sa beznádejne zamiluje, poznáva študentský život spojený s alkoholom, cigaretami a ľahkými drogami. Charlie je precitlivelý, vysoko inteligentný a sčítaný mladý chalan, ktorý si hľadá svoje miesto vo svete. Charlie je Holden Caulfield 90. rokov 20. storočia. Píše si denník, ktorého adresátom môže byť každý z nás. Aj preto je to také milé, vtipné, dojímavé, občas trošku gýčové a patetické, ale napriek tomu Charliemu sa nedá nefandiť. Viacerí z nás sa v ňom totiž nájdeme.

V roku 2012 bol podľa románu natočený film pod názvom „Ten kto stojí v kúte“, v ktorom jednu z hlavných úloh stvárnila Emma Watson, ale kvalitu knihy podľa môjho názoru nedosiahol.


HODNOTENIE:  *****




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára